Na polach sklepiennych bocznych przęseł przedstawione zostały medaliony z półpostaciami polskich świętych i błogosławionych, wykonał je Karol Schönnbrunner w 1874 r. Medaliony mają żółte tła wypełnione czerwonymi krzyżykami i pozłacanymi kropkami.

W lewym, południowym przęśle transeptu w medalionach zostali wyobrażeni:

  • Św. Jan Kanty – w todze, trzymający w ręce księgę
  • Św. Jan Kuncewicz (Jozafat) – w stroju biskupim obrządku wschodniego
  • Św. Wojciech – w stroju biskupim z pastorałem
  • Św. Jacek – w habicie zakonnym, trzymający w prawej dłoni puszkę z komunikantami, a w lewej posąg Matki Bożej.

Medaliony w prawym, północnym przęśle transeptu przedstawiają:

• Św. Jana z Dukli – w habicie bernardyńskim z różańcem zawieszonym na złożonych dłoniach

• Św. Kazimierza – w płaszczu i mitrze książęcej z atrybutem lilii po prawej stronie

• Św. Stanisława biskupa – w stroju biskupim z pastorałem

• Św. Stanisława Kostkę – w habicie jezuickim, trzymającego księgę.

Wizerunki różnią się między sobą sposobem malowania, a przede wszystkim precyzją i starannością w budowaniu formy i odtworzeniu szczegółów. Niektóre z nich np. popiersie św. Kazimierza, św. Jana Kantego i św. Wojciecha odtworzone zostały sumarycznie, natomiast wyobrażenie św. Jana z Dukli, św. Stanisława biskupa i św. Stanisława Kostki cechuje większa dbałość o szczegóły. Istnieje też różnica w odtworzeniu rysów twarzy. Twarze św. Wojciecha i św. Kazimierza mają grube rysy, ujęte dosyć schematycznie, pozostałe są subtelniejsze i odznaczają się większym realizmem. To samo dotyczy szat, np. wzory na płaszczu św. Jozafata są namalowane płasko i nienaturalnie układają się na materii, natomiast zdobienia szaty św. Stanisława biskupa są odtworzone bardziej precyzyjnie. Kontrasty światłocieniowe na niektórych twarzach wydobyte zostały czystymi, nasyconymi barwami. Wizerunki świętych polskich w odróżnieniu od postaci apostołów przedstawiono dosyć płasko.

[foogallery id=”5595″]